Te-Quila's vinst på Färjestad 22/4-12

 
Te-Quila "Tila" vann i årsdebuten på mycket fina 2.06,8 med galopp. Hon var favorit på förhand eftersom hon kvalade in en månad tidigare på 2.07,3 vilket var sju sekunder under hennes dåvarande rekord som var på 2.14,4. Loppet blev väldigt odramatiskt där vi tog ledningen direkt och bara utökade det. Tila joggade ifrån sina motståndare och tyckte det blev för ensamt så hon tappade koncentrationen och galopperade lite kort i sista sväng. Manade ingenting mer än när hon bröt ut vid tre tillfällen så jag satt bara och åkte med. Jag har fått mycket skit för att jag sänkte så mycket och att jag körde för fort. Men Tila funkar inte så att man kan sitta och hålla utan med henne får man bara fokusera framåt, hon är en dam som tänker lite för mycket och blir sur när hon inte får springa fort. Sen har hon dessa farter i sig. Vi vann tillsist med 100m och var helt överlägsna. Denna dam är otroligt grym och väldigt talangfull!
 
Tila sänkte sig ytterligare 10 sekunder under säsongens gång. Ser med spänning fram emot framtiden och vår fortsatta resa ihop. Vi har nyligen köpt loss Tila och det är nu vår resa börjar på riktigt :)
 
// Stall Nysäter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0