Vinterland

Just nu händer det inte speciellt mycket på hästfronten. Tippen och Tila motioneras ca två gånger/vecka nu fram till jullovet då deras vinterträning drar igång på riktigt medans Winner och Kakan fortfarande har vila men ska sättas igång väldigt smått på jullovet. Jag hade planerat att köra Tippen idag och sen rida Tila efteråt men det blev inställt. Tack vare att Tippen halkade och vurpade i hagen så att han visade ömhet i ryggen efteråt, vilket var bättre när jag nattade de förut men för att vara på den säkra sidan så fick han stå över idag. Tila får skav/tryckskada av täcken hon har på sig på manken (hon svullnar upp och blir öm) och vi har provat väldigt många olika täcken och vi trodde verkligen att ett helhalstäcke skulle minska trycket på manken men det har det inte gjort. Så nu ska vi prova halvhalstäcke men just nu får hon gå utan. Det är en känslig dam. Ni skulle sätt hur glad hon var över att gå ut i -17 imorse utan täcke, tokhäst. Nu på kvällen hade svullnade gått ner så jag hoppas jag kan köra finaste damen imorgon!
 
Nu ska jag försöka sova. Hörs imorgon!

// Stall Nysäter
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0