Då och Nu

En av våra hästar betyder lite sådär extra och det är älskade Winner. Han kom in i mitt liv i en period där jag inte mådde så bra och där mycket var krassligt, tungt. Winner kom där som en sol för mig, trots att Winner själv mådde väldigt dåligt. På något sätt så byggde Winner och jag upp varandra. Vi hjälpte varandra att komma på fötter, att bli hela. Tillsammans har vi fått vara med på en sju helsikes resa där det har varit mycket blod, svett och tårar. Både sorgetårar och glädjetårar. Där man fått höra att man ska ge upp den där skithästen. Det var Winner som folk kallade för skithäst. Vilket var så otroligt jobbigt för mig att höra eftersom Winner var och är min sol, min ögonsten och mitt levebröd och det kan jag säga utan att överdriva. Jag tror inte att folk förstår hur mycket det faktiskt sårade mig. Men tillsammans har både Winner och jag utvecklats och jag kan säga att vi har gjort det jäkligt bra. Tillsammans har vi växt. Vägen har varit otroligt lång till att komma dit vi är idag. Men genom att både vi (Sandra, Evelina, jag och Lasse) och Winner aldrig gav upp och kämpade tillsammans så har vi kommit så långt som vi har gjort idag. Idag är vi starkare än vad vi var då. Idag har vi hittat vår väg och kommer att fortsätta på den vägen livet ut. För vår resa är långt ifrån slut
 
 
Här ovan får ni se en bild på Winner från 2008 (den till vänster). Det året, 2008, åkte vi till Vaggeryd i hopp om att Winner skulle klara kvalet. Vilket han inte gjorde. Men det gjorde ingenting. För det var på Vaggeryd allting började ändra riktning. Ändra riktning mot toppen. Ända sedan denna dag på Vaggeryd så har hela tiden vår resa pekat uppåt. Ni får även se en bild från 2012 (den till höger) och jag är så megastolt när jag ser Winners utveckling. Finner knappt några ord och här låter jag bilden tala för sig själv!
 
Men jag vill säga till er att ni ALDRIG ska ge upp något ni älskar oavsett vad andra runtom er säger. Följ ditt hjärta och dina känslor. Tro på dig, din häst och tro på ER. Tillsammans kommer ni att göra underverk, så länge ni aldrig ger upp och tror på det NI gör så kommer ni att nå långt upp till stjärnorna :)
 
// Stall Nysäter

Kommentarer
Postat av: MandaS. Med travhästen i hjärtat

Vilken utveckling ser knappt ut som samma ponny! Vilket bra jobb ni gjort :) Vi håller just nu på med vår ettåring som jag verkligen tror på! Hon har talang gäller bara att plocka fram den på rätt sätt :)

Svar: Tack :) Han är otroligt stark denna ponny och det har tagit oss fyra år men det har varit värt allting! Ska bli spännande att följa er. Ni kommer säkerligen nå till stjärnorna :)
Caroline Svensson

2012-12-22 @ 15:20:01
URL: http://www.mandasliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0